14 lipca 2015

"ZOSTAŃ, JEŚLI KOCHASZ" ORAZ "WRÓĆ, JEŚLI PAMIĘTASZ"

Autor: Gayle Forman
Moja ocena: 10/10
Okładki:
Po "Zostań, jeśli kochasz" sięgnęłam dzięki Oli, która właśnie tę książkę mi pożyczyła. Sama wiele o niej słyszałam, podobnie jak jej adaptacji, więc praktycznie od razu wzięłam się za czytanie. Kontynuację książki "dorwałam" już sama, bo naprawdę bardzo chciałam się dowiedzieć o dalszych losach bohaterów, a te do prostych i różowych nie należały.

Obie części opowiadają o historii dwóch, na pozór odmiennych osób - Adama - gwiazdy rocka, idola nastolatek i członka popularnego zespołu - oraz Mia'i - skromnej wiolonczelistki i przyszłej gwiazdy muzyki klasycznej. Dziewczyna prowadzi normalne życie, ćwiczy swój talent, spotyka się z Adamem, ma kochającą rodzinę i cudownego brata. Do czasu aż zdarza się okropny wypadek, w którym ginie rodzina Hallów, Kat i Denny, a sama Mia zostaje zawieszona między niebem a ziemią i musi zdecydować czy chce zostać wśród żywych. W drugiej części książki przenosimy się trzy lata w przód. Adam Wilde stał się jedną z najpopularniejszych gwiazd w Stanach, a jego zespół zaczyna grywać koncerty na całym świecie. Mia zniknęła z jego życia na dobre. Do czasu, gdy przez przypadek wpadają na siebie na ulicach Nowego Jorku, a los postanawia dać im drugą szansę.

Głównym tematem jest wypadek rodziny Hallów. Wszyscy jadą na przejażdżkę, w odwiedziny do przyjaciół i dziadków. I nagle zdarza się okropny wypadek, w którym dwie osoby giną na miejscu, a pozostali są w opłakanym stanie. A miało być tak pięknie...
Myślę, że niektórzy z was przeżyli taką tragedię, nawet nie w obrębie rodziców czy dziadków, ale dalekich kuzynów czy znajomych. I nie zawsze winą był alkohol czy narkotyki, podobnie jak w książce. Po prostu nieuwaga albo zła pogoda. I teraz wyobraźmy sobie, że to właśnie my trafiamy na miejsce Mia'i i musimy zdecydować co robić dalej. Czy zgodzilibyście się wrócić, pomimo faktu, że wasi rodzice zginęli? Czy wolelibyście odejść, zostawiając resztę rodziny i przyjaciół?
Historia opisana na kartkach obu książek na pewno wzrusza. Na pewno budzi też współczucie. Lekkość, z jaką wszystko jest napisane, sprawia, że powieść "zjada się" w trymiga, a dodatkowo naprawdę zaciekawia fabułą, losami bohaterów i ich wspomnieniami.

Myślę, że "Zostań, jeśli kochasz" oraz "Wróć, jeśli pamiętasz" to książki, które powinien przeczytać każdy z was, bo naprawdę zachwycają i wzruszają. Uważam, że większość z was będzie nimi zachwycona tak bardzo jak ja.

12 komentarzy:

  1. Lubię "Zostań..", ale chyba "Wróć..." podobało mi się bardziej.

    P.S.Zapraszam do brania udziału w konkursie http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/2015/07/konkurs-pocztowka-dla-ksiazkoholika.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje sie ciekawa :)
    Możliwe ze przeczytam
    Fajna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  3. zachęciłaś mnie do przeczytania tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam twojego bloga od poczatku i jest swietny, noe jest taki jak wszystkie o modzie tylko ten jest wyjatkowy o ksiazkach, to jest super bo dzieki tobie mozna dowiedziec sie co warto przeczytac

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam sie z osoba wyzej, twoj blog jest naprawde swoetny, dzieki niemu przeczytalam te dwoe ksiazki i stwierdzam ze obie sa swietnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny blog, książki to moja pasja i uwielbiam czytać takie recenzje. powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga x nancy

    OdpowiedzUsuń
  7. książki są świetne, film tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. " Zostań .. " pochłonęłam od razu!
    Z " Wróć .. " trochę się męczyłam ale mimo to uwielbiam obydwie części tak samo mocno :)
    Świetna recenzja którą czyta się bardzo przyjemnie :)


    randomlifestylebyjulie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam różne książki tej autorki i wszystkie były dobre. Ale i tak moja ukochana to "Ten jeden dzień"
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  10. Film mnie zauroczył, czas zatem sięgnąć po książkę szczególnie, że polecasz :)
    Pozdrawiam
    http://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń