20 września 2017

Tysiąc odłamków ciebie

Autor: Claudia Gray 
Wydawnictwo: Jaguar 
Premiera: 2017
Liczba stron: 366
Moja ocena: 7/10
 Znalezione obrazy dla zapytania tysiąc odłamków ciebie

Fizyka, naukowcy, geniusze i tajemniczy Firebird, czyli jedyny w swoim rodzaju wymiar. Czy spełnia oczekiwania czytelników? 

Tysiąc żyć. Tysiąc możliwości. Jedno przeznaczenie.
Marguerite Caine dzięki swoim rodzicom – wybitnym fizykom – od dziecka poznaje najśmielsze teorie naukowe. Najbardziej zdumiewający wśród nich jest najnowszy wynalazek jej matki, urządzenie nazwane Firebirdem, pozwalające na podróż do równoległych wymiarów. Gdy ojciec Marguerite zostaje zamordowany, wszystkie poszlaki wskazują na jedną osobę – Paula Markova, błyskotliwego, ale enigmatycznego asystenta jej rodziców. Zanim dosięgnie go ramię sprawiedliwości, Paul ucieka do innego świata. Nie bierze jednak pod uwagę determinacji Marguerite. Z pomocą Theo, drugiego asystenta rodziców, Marguerite ściga Paula poprzez różne wymiary. W każdym świecie, do którego przeskakuje, spotyka inną wersję Paula, co sprawia, że zaczyna wątpić w jego winę i przestaje dowierzać własnemu sercu. Już niebawem wplątuje się w romans równie niebezpieczny, jak i kuszący.
(opis: empik.com)

Piękna okładka, intrygująca fabuła i zaskakujący opis. Tak właśnie prezentuje się pierwsza przeczytana przeze mnie książka Claudii Gray. Czy zaspokoiła moje oczekiwania? Autorka zabiera nas w świat wymiarów, które są w książce prawdziwe. Bardzo podobało mi się to przeskakiwanie między nimi, ciągle coś nowego i zaciekawienie, co spotka teraz bohaterkę. Jednym z podobających mi się wątków był postęp technologiczny zawarty w książce. Było to widoczne tak naprawdę, co chwile, działało na wyobraźnię i wprawiało nawet w zachwyt. Jak widzicie pomysł na książkę był super i według mnie wykonanie również było bardzo dobre. Świat wykreowany pomysłowo, barwnie tak jak bohaterowie, którzy strasznie mi się podobali w tej powieści. Główna bohaterka nie była dla mnie irytująca, a ostatnio niestety tak miałam z postaciami w czytanych przeze mnie książkach. Inni bohaterowie również byli ciekawi razem ze swoimi historiami. Styl autorki był bardzo lekki, piękny język i po prostu przyjemnie się czytało każdy rozdział. Spotkałam się z naprawdę różnymi opiniami na temat tej książki i może rzeczywiście nie wszystko było tak dobre i idealne. Ciężko było mi się wbić w całą fabułę, dużo takich czysto fizycznych wątków na początku sprawiało, że trudno się czytało pierwsze rozdziały i sprawiało to, że potrafiłam dziennie przeczytać może jedną stronę. Ze względu na to też czytanie jej zajęło mi dużo czasu więc nie mogę powiedzieć, że czyta się szybko, bo tak po prostu w moim przypadku nie było. Tempo wydarzeń nawet przez chwile nie zwalniało, co najpierw lekko mnie przeraziło ale potem stwierdziłam, że w tym przypadku to plus, jeśli wszystko ciągnęłoby się w nieskończoność to cała historia straciłaby swój klimat. Claudia Grey stworzyła naprawdę dobrą historię, ciekawych bohaterów oraz świat, który miał swój urok. Już 27 września jest premiera 2 tomu serii i myślę, że kiedyś z pewnością sięgnę po kontynuację, bo uważam, że naprawdę warto.

Za książkę i możliwość recenzji dziękuję serdecznie Wydawnictwu Jaguar: 

Znalezione obrazy dla zapytania jaguar wydawnictwo

7 komentarzy:

  1. Książka zaintrygowała mnie od samego początku. Muszę przeczytać!

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobnie oceniłam tą powieść - tyle że ja dałam ej 8/10, więc jeden punkt różnicy. ;) Też mi troszkę przeszkadzały te fizyczne wstawki, bo jestem typową humanistką i nie wiele z tego rozumiałam, ale mimo wszystko bardzo miło spędziłam czas z tą lekturą, a Rosja przedstawiona w książce całkowicie mnie oczarowała <3
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mam podobne odczucia do Twoich 💕
    Pozdrawiam
    http://love-more-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam przyjemności przeczytać tej książki, ale Twoja recenzja sprawiła, że chętnie się za nią rozejrzę :)

    Pozdrawiam,
    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, ale z chęcią ją przeczytam.
    Pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja należę do tych osób mniej zadowolonych z lektury - niestety :/ Po prostu nie spodziewałam się aż tak dominującego wątku romantycznego, przez co trochę się rozczarowałam. Szkoda, bo pomysł na fabułę autorka miała obiecujący.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy to jest tak zwana moja bajka, ale w przyszłości mam zamiar ją przeczytać aby się o tym przekonać.

    OdpowiedzUsuń