06 maja 2017

"Poszukiwaczka"

Seria: Poszukiwaczka
Autor: Arwen Elys Dayton
Wydawnictwo: Uroboros/GW Foksal
Data wydania: 31 sierpnia 2016
Moja ocena: 8/10

Gdy wszystko, w co wierzyła, okazuje się kłamstwem...
Od wieków Poszukiwacze wykorzystywali swoje niezwykłe umiejętności, żeby czynić świat lepszym. Quin Kinęaid i jej przyjaciele Shinobu i John przez lata byli szkoleni, by dołączyć do tego zaszczytnego grona. W chwili gdy mają złożyć przysięgę, wszystko się zmienia. John, którego kocha Quin, nie zostaje dopuszczony do ceremonii, a ostateczna próba przed przystąpieniem do grona Poszukiwaczy nie okazuje się tym, czego się spodziewali. Od tej pory Poszukiwaczka wraz z Shinobu będzie musiała stawić czoło zaborczemu ojcu, który wytrenował ją na zabój czynię. A także ukochanemu, który dopuszczając się zdrady, próbuje odebrać od nich Starożytny artefakt będący dziedzictwem jego rodziny. Jednak wszystko się może odmienić, gdy na drodze Poszukiwaczy staną tajemniczy Sędziowie, którzy oddzielą to, co sprawiedliwe, od tego, co nikczemne i zdradzieckie.
(opis okładkowy)
Jakiś czas temu widziałam okładkę tej książki i po prostu nie mogłam się doczekać dnia, aż po nią sięgnę. Okładka obiecywała mi tajemnicę, odległe światy, wspaniałych bohaterów. I powiem szczerze, że ta książka prawie spełniła moje oczekiwania. Dostałam tajemnice, która niestety dość szybko się rozwiązała, dostałam jeden odległy świat, który prawdę mówiąc odrobinę mnie przerażał, dostałam również wspaniałych bohaterów, którzy na długo pozostaną w mojej pamięci.
Arwen Elys Dayton stworzyła naprawdę dobrą książkę fantasy! Jej przyjemny styl pisania, ciekawe opisy, jak i sama fabuła, bardzo zachęcały i nie pozwalały się oderwać od lektury. Akcja, choć czasem się ciągnęła i niekiedy dało się ją przewidzieć, wciągała i nie raz zapierała dech w piersiach. Przy czytaniu pierwszych paru rozdziałów "Poszukiwaczka" aż za bardzo kojarzyła mi się z "Endgame", "Igrzyskami Śmierci" i "Malfetto", jednak później, w miarę pokonywania kolejnych stron kompletnie straciłam to uczucie - to całkowicie niezależna od wymienionych książka, która na pewno nie pozwoli, aby Czytelnik odłożył ją choćby na chwilę.
Jak już wspomniałam - "Poszukiwaczka" zawiera wspaniałych bohaterów. Oczywiście nie wszystkich, bo wtedy byłoby zbyt pięknie. Główna bohaterka Quin od razu bardzo mi się spodobała. Mimo nacisku ze strony ojca, wujka i jej przysięgi, chciała być wolna. Chciała walczyć w dobrej sprawie i pomagać innym ludziom, za co ogromnie ją podziwiam, bo wymagało to od niej wielkiego poświęcenia. Kolejnym niesamowitym moim zdaniem bohaterem był Shinobu - jego charakter, oddanie Quin i, podobnie jak u dziewczyny, chęć niesienia pomocy, to wszystko sprawiło, że wydawał się bardzo ciepłą i przyjazną osobą. Dla swojej kuzynki (w trzecim stopniu pokrewieństwa!) był w stanie zrobić wszystko, nawet jeśli wymagało to ogromnego poświęcenia i narażenia życia. Innymi ciekawymi i bardzo tajemniczymi bohaterami są Sędziowie - troje wybranych, którzy mieli nadzorować składanie przysiąg, ale którzy z niewiadomych przyczyn zostali i, choć nie powinni, angażują się w bieg wydarzeń. Oni oraz oczywiście pozostali bohaterowie tworzą bardzo ciekawą mieszankę wybuchową, która gdy się spotka, nie raz potrafi zaskoczyć!
Podsumowując - myślę, że powieść Arwen Elys Dayton jest obowiązkową pozycją dla każdego fana fantastyki. Nieco przewidywalna, ale mimo to nie raz umiejąca zaskoczyć, "Poszukiwaczka" to przyjemna lektura na długie, można powiedzieć, że już letnie wieczory!
Za egzemplarz do recenzji ogromnie dziękuję GW Foksal!
GWFoksal.pl

4 komentarze:

  1. Jak świetnie to brzmi, okładka rzeczywiście zachwycająca i tajemnicza :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka ksiązki jest świetna. Fabuła też mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła wydaje się świetna, zachęciłaś mnie do tej powieści.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej książce i jestem zaintrygowana :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń